Mea Fysio Nijmegen Centrum, Vlaamsegas 2, 6511 HR Nijmegen

Verander je bewegingspatroon

Verander je bewegingspatroonHoe jij je bewegingspatroon langzaam kunt veranderen.
Begin op een laag niveau en zorg dat je in je dagelijkse leven de zaken zo organiseert dat je vanzelf meer beweegt.

  • leg de afstandsbediening ver weg van de televisie;
  • deel je huishouden zo in dat je vaker moet lopen;
  • hang de was op zolder aan de lijn in plaats van deze te drogen in de droogtrommel;
  • help je dochter of zoon met haar/zijn krantenwijk;
  • neem een hond of laat de hond van de buren uit;
  • ga lopend boodschappen doen of een brief op de post;
  • ga dagelijks lopend verse groenten halen;
  • leg een groentetuin aan of begin een volkstuin;
  • ga samen met vrienden een stuk lopen in plaats van koffiedrinken;
  • spreek met iemand af om regelmatig te bewegen. Met z’n tweeën heb je minder discipline nodig om het vol te houden;
  • uit onderzoek is gebleken dat opstaan vanuit een stoel een intensieve prikkel is voor de vetverbranding. Hoe vaker je op een dag van je stoel opstaat, des te groter het effect van deze beweging.

Bewegingspatroon – Een aantal basisprincipes

  1. Ga nuchter bewegen; dat betekent voor de maaltijd.
  2. Beweeg niet te intensief; zorg dat je kunt blijven zingen.
  3. Begin met krachttraining wanneer dat klopt voor jou. Je kunt ook thuis aan krachttraining doen.
  4. Intervaltraining geeft het beste resultaat.

 

Beweging zet de vetverbranding aan! Zonder te bewegen val je misschien wel af maar heb je een grote kans dat je gaat jojoën!

 

Mea Fysio Nijmegen Centrum

 

…maakt bewegen mogelijk

Call Now Button